Бібліотечні уроки – «ключ» до бібліотеки
Одне з найважливіших завдань сучасної загальноосвітньої школи – дати кожному учневі необхідний рівень наукових знань, залучити до багатств української та всесвітньої культури.
Активне, творче ставлення школярів до навчання, рівень їх знань у різних сферах науки, техніки, культури великою мірою залежить від розвитку пізнавальних інтересів, самостійності мислення, прагнення до самоосвіти. У процесі формування цих якостей важливу роль відіграє книжка. Але книжка вчить тільки тоді, коли учень уміє працювати з нею, вміє її читати.
Перед шкільною бібліотекою постає завдання оптиматизації процесів, направлених на впорядкування програм розвитку культури учнів.Рівень інформаційної культури визначається вмінням формулювати свої потреби в інформації, умінням ефективно її шукати, оцінювати й використовувати. І тому шкільні бібліотекарі повинні допомогти читачам зорієнтуватися в інформаційному просторі, виховати активних користувачів інформацією.
Проблема формування інформаційних умінь знаходити, обробляти, запам’ятовувати та використовувати інформацію тісно пов’язана з одним із найважливіших завдань сучасної школи – навчити учня вчитися.
Допомогти бібліотекарю та вчителю залучити дитину з ранніх років до бібліотеки, навчити працювати з книгою, користуватися інформацією, тобто вручити своєрідний «ключ» до бібліотеки може систематичне проведення в школі уроків бібліотечно-бібліографічної знань (ББЗ).
Для проведення уроків ББЗ необхідно:
- на початку навчального року скласти графік проведення занять;
- включити уроки ББЗ у загальношкільний розклад уроків;
- доручити проведення занять фахівцю-бібліотекареві (або вчителям, але за умови методичної допомоги бібліотечних працівників).
Якщо бібліотечні уроки проводити систематично, дуже швидко можна досягти позитивних результатів, зокрема:
- збільшення кількості постійних читачів бібліотеки;
- зменшення кількості випадків псування бібліотечних книжок;
- підвищення інтересу школярів до читання;
- покращення якості знань учнів.
Розділ 1. Бібліотечні уроки для учнів початкових класів:
Ознайомлення зі шкільною бібліотекою
Правила користування бібліотекою
Правила спілкування з книгою
Бібліотекар і читач
Твій друг — підручник
Робота з дитячою книгою
Основні елементи книжки
Науково-пізнавальна література для
молодших школярів
Читач у бібліотеці
Розділ 2. Від учня до читача високої культури
Навчання бути читачем: зміст, методи, форми
бібліотечних уроків для учнів основної і старшої
школи
Вибір книг у бібліотеці
Твої друзі словники
Структура книги, використання її довідкового апарату
Історія бібліотек. Перша бібліотека України
Книги та бібліотеки. Їх роль та значення в житті людини
Конкурс бібліотечних ерудитів «Уважні та начитані»
Гігієна читання, реставрація книги
Книгодрукування в Україні
Бібліографія як джерело інформації та ключ до знань
Як підготувати записи прочитаної літератури
Книга і комп’ютер в інформаційному суспільстві:
сучасне і минуле
Коментарi