Бібліотечні уроки – «ключ» до бібліотеки

Одне з найважливіших завдань сучасної загальноосвітньої школи – дати кожному учневі необхідний рівень наукових знань, залучити до багатств української та всесвітньої культури.

Активне, творче ставлення школярів до навчання, рівень їх знань у різних сферах науки, техніки, культури великою мірою залежить від розвитку пізнавальних інтересів, самостійності мислення, прагнення до самоосвіти. У процесі формування цих якостей важливу роль відіграє книжка. Але книжка вчить тільки тоді, коли учень уміє працювати з нею, вміє її читати.

Перед шкільною бібліотекою постає завдання оптиматизації процесів, направлених на впорядкування програм розвитку культури учнів.Рівень інформаційної культури визначається вмінням формулювати свої потреби в інформації, умінням ефективно її шукати, оцінювати й використовувати. І тому шкільні бібліотекарі повинні допомогти читачам зорієнтуватися в інформаційному просторі, виховати активних користувачів інформацією.

Проблема формування інформаційних умінь знаходити, обробляти, запам’ятовувати та використовувати інформацію тісно пов’язана з одним із найважливіших завдань сучасної школи – навчити учня вчитися.

Допомогти бібліотекарю та вчителю залучити дитину з ранніх років до бібліотеки, навчити працювати з книгою, користуватися інформацією, тобто вручити своєрідний «ключ» до бібліотеки може систематичне проведення в школі уроків бібліотечно-бібліографічної знань (ББЗ).

Для проведення уроків ББЗ необхідно:

- на початку навчального року скласти графік проведення занять;

- включити уроки ББЗ у загальношкільний розклад уроків;

- доручити проведення занять фахівцю-бібліотекареві (або вчителям, але за умови методичної допомоги бібліотечних працівників).

Якщо бібліотечні уроки проводити систематично, дуже швидко можна досягти позитивних результатів, зокрема:

- збільшення кількості постійних читачів бібліотеки;

- зменшення кількості випадків псування бібліотечних книжок;

- підвищення інтересу школярів до читання;

- покращення якості знань учнів.

Розділ 1. Бібліотечні уроки для учнів початкових класів:

Ознайомлення зі шкільною бібліотекою

Правила користування бібліотекою

Правила спілкування з книгою

Бібліотекар і читач

Твій друг — підручник

Робота з дитячою книгою

Основні елементи книжки

Науково-пізнавальна література для

молодших школярів

Читач у бібліотеці

Розділ 2. Від учня до читача високої культури

Навчання бути читачем: зміст, методи, форми

бібліотечних уроків для учнів основної і старшої

школи

Вибір книг у бібліотеці

Твої друзі словники

Структура книги, використання її довідкового апарату

Історія бібліотек. Перша бібліотека України

Книги та бібліотеки. Їх роль та значення в житті людини

Конкурс бібліотечних ерудитів «Уважні та начитані»

Гігієна читання, реставрація книги

Книгодрукування в Україні

Бібліографія як джерело інформації та ключ до знань

Як підготувати записи прочитаної літератури

Книга і комп’ютер в інформаційному суспільстві:

сучасне і минуле

/Files/images/bbloteka/12105687_1115096165181737_8747519958518247896_n.jpg

/Files/images/bbloteka/P_20150929_100650.jpg

/Files/images/bbloteka/_DSC0035.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 736

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.