Алгоритм організації учнівського самоврядування
Аналіз та оцінка реального стану організації учнівського самоврядування в позашкільному закладі, формування комплексу проблем: яким є учнівське самоврядування сьогодні?
- Аналіз реальних можливостей членів педагогічного колективу для організації роботи з органами учнівського самоврядування як радників.
- Вивчення досвіду участі учнів в організації учнівського самоврядування.
- Вивчення науково-методичної літератури з проблем організації учнівського самоврядування, проведення педагогічної ради, засідань методичних об’єднань, керівників творчих об’єднань, конференцій, ділових ігор, тренінгів з проблеми.
- Розробка переліку ідей, вибір найбільш прогресивної і реалістичної ідеї; розробка концепції ідеї; створення проекту удосконалення ситуації; створення програми.
- Колективний пошук оптимальної структури учнівського самоврядування, його органів з урахуванням специфіки позашкільного закладу.
- Визначення мети, завдань, пріоритетних напрямків діяльності учнівського самоврядування виходячи з його структури.
- Розробка документації (положення, статут, інструкції, пам’ятки).
- Визначення кола прав та обов’язків органів учнівського самоврядування, окремих членів учнівського колективу.
- Виявлення та формування активу – ядра учнівського самоврядування.
- Підготовка тренінгів для навчання активу учнівського самоврядування, створення шкіл навчання активу учнівського самоврядування.
- Розширення ролі учнівського самоврядування в житті позашкільного закладу в міру накопичення дітьми організаційного досвіду.
- Розробка системи заходів щодо забезпечення гласності в роботі органів учнівського самоврядування.
- Діагностика різних аспектів функціонування і розвитку моделі учнівського самоврядування, системний моніторинг учнівської думки, створення на їх основі нових підструктур (тимчасових формувань, об’єднань, клубів за інтерес- Закон України «Про молодіжні та дитячі громадські організації» № 281-ХІV від 01.12.98 р. тощо).
- Організація ефективного контролю за виконанням рішень органів учнівського самоврядування.
- Створення системи стимулювання творчого самовдосконалення активу учнівського самоврядування.
- робота в малих групах і парах;
- співпраця з різноманітними громадськими організаціями;
- ігрові технології.
3. Засідання комісій з питань культури та дозвілля в школах.
4. Відпрацьовування учнями навичок написання сценаріїв.
Коментарi