Звіт про роботу

учнівського самоврядування

Меденицької СЗШ І-ІІІ ст.

Голова Учнівської Ради Гарбіч Соломія

Педагог-організатор Паньків О.Я..

2016 рік

Сенс дитячого самоврядування полягає не в тому, щоб діти включалися в існуючі піраміди керівництва – виховання, а в тому, щоб вони набували особистого досвіду, демократичних стосунків.

Самоврядування розвиватиметься в разі, коли цього захочуть самі діти, які відчувають у ньому потребу, необхідність. Потреба виникає пізніше, а для початку необхідно постаратись, щоб діти отримали задоволення від самої діяльності. Діти багато можуть, якщо їм цікаво!

Обов’язковою умовою організації претендентів самоврядування є перерозподіл відповідальності. Призначення старших в групі, відповідальних, наприклад, за порядок (можливо з числа тих, хто його порушує – тоді проблема розв’язується сама собою).

Діти вчаться у самого життя.

Не талановитих дітей немає!

Академік І.Ярмаченко сказав:

Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.

Якщо дитина живе в атмосфері ворожнечі, вона вчиться агресивності.

Якщо дитину висміюють, вона стає замкненою.

Якщо дитина виростає в терпимості, вона читься розуміти інших.

Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.

Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою.

Якщо дитина росте в атмосфері приязності, вона вчиться любити людей.

Формування ініціативною, здатної приймати нестандартні рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до управління шкільними справами, через діяльність в органах самоврядування.

З метою об’єднаня зусиль педагогічного та учнівського колективів для добрих і корисних справ, щоб зробити шкільне життя змістовнішим і цікавішим, у школі організовано Учнівську Раду .

Головним завданням Учнівської Ради є формування і розвиток соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.

Мета: спільна колективна творча справа, яка має об’єднати навколо себе максимальну кількість учасників, дати можлиість кожному спробувати свої сили, розкрити здібності і можливості. Ознайомлення з історією, славними традиціями України; виховання бережливості у всьому, поваги і любові до своєї родини, виховання громадянина України – носія національних цінностей та загальнолюдських надбань. Залучення учнів школи до проведення навчального та виховного процесу, виховання національної свідомості, соціально активної особистості.

Переконання: в ідеалі активу не повинно бути – всі мають бути активними, знайти своє місце у справах колективу, села, району, області, України.

Завдання учнівського самоврядування

- Участь у розробці плану роботи школи на новий навчальний рік ;

- Підготовка та проведення конкурсів, творчих звітів, замагань;

- Забезпечення порядку в школі, організація чергування в закладі, у классах ;

- Організація дозвілля на перервах ;

- Проведення загально шкільних лінійок, зборів, конференцій, виставок ;

- Організація роботи із благоустрою території школи ;

- Контроль за відвідуваням учнями школи ;

- Заслуховання звітів центрів учнівського самоврядування ;

- Проведення соціолгоічних досліджень з проблем життєдіяльності учнівських колективів.

Структура учнівського самоврядування, яка склалася в Меденицькій СЗШ І-ІІІ ст. поєднує в собі форми учнівської самоорганізації котрі відповідають потребам творчого розвитку особистості, скерованої на загальнолюдські та національні цінності. Ця структура залежить від учнівських колективів, інтересів та запитів школярів.

В нашій школі по класах переважає стандартна форма учнівського самоврядування – актив класу, куди входять староста, відповідальні за озеленення, відвідування, прес-центр, господарі класу, фізорги, сантрійки тощо. Обов’язки перед кожним членом активу пропонуються класним керівником. Контроль за виконанням цих обов’язків здійснює сам класний керівник, тому роботу активу легко координувати і корегувати з урахуванням вимог і пропозицій самих учнів. Роботу класних активів можна вважати налагодженою. Щодо учнівського самоврядування в школі, то тут є ряд проблем.

Структура учнівського самоврядування в школі є стандартною. Отже , у структуру нашого самоврядування входять сім секторів: Голова учнівської ради організовує і координує роботу цілої структури, тобто роботою Учнівської ради. Голова Учнівської ради - Стадник Ірина, в її обов’язки входить кординування роботи голів всіх комісій. Роботу цю вона виконує відповідально, працювати . Секретар Струганик Діана оформляє протоколи і контролює проведення засідань, повідомляє інформацію. роботу виконує добре, документацію веде акуратно Заступник голови учнівського самоврядування Борошович Ірина обирається серед старшокласників; заміщає роботу голови учнівського самоврядування, якщо той відсутній. Учнівська рада школи містить такі ж комісії, як і класні самоврядування. Комісія дисципліни і порядку: стежить за самообслуговуванням в класах; організовує чергування учнів , веде облік і виявляє причини пропусків уроків; інформує шкільну раду профілактики правопорушень; контролює стан шкільного майна; проводить рейди-перевірки. Навчальна комісія: залучає учнів до гурткової роботи , співпрацює з вчителями в організації тематичних вечорів, предметних олімпіад, організовує перевірку стану підручників, ведення зошитів і щоденників, слідкує за дотриманням учнями «Правил учнів». Комісія дозвілля та цікавих справ: готує інформацію про події в світі, країні; долучається до підготовки свят і тематичних вечорів відпочинку, виставок; співпрацює з молодіжними організаціями села; розподіляє доручення по підготовці до свят шкільного і народного календаря, оформляє стіннівки Господарська комісія: залучає учнів до бережливого ставлення до природи, сприяє озелененню класних кімнат і шкільних приміщень; проектує роботу із збереження чистоти довкілля; допомагає озеленювати територію школи і квітника. Комісія «Милосердя» проводить заходи, які виховують милосердя і доброзичливість, бережливе ставлення до всього, що оточує. Інформаційна комісія ознайомлює учнів з новинами, формує високу культуру, вдосконалює українську мову. Комісією були проведені тематичні політінформації: до Дня європейських мов , до всесвітнього дня посмішки, до Покрови Пресвятої Богородиці, до дня писемності, до дня боротьби зі СНІДом, до дня Збройних сил України.

Робота комісій взаємопов’язана і полягає в організації змістовного життя школи, класів через колективні творчі справи. В нашій школі учні самі співпрацюють з педагогами-консультантами. Робота кожного центру обговорюється на засіданні центру, чи шкільного парламенту не рідше ніж один раз в місяць. Учнівське самоврядування в школі має велике значення. Учні набувають передового досвіду самоорганізації та співпраці, у них формується життєва позиція та світогляд, основою якого є загальнолюдські цінності. При цьому розвивається терпимість до різних ідей і точок зору, вміння слухати і чути, дивитися і бачити, спостерігати й аналізувати, систематизувати і робити правильні висновки. Під час засідань школярі набувають навичок відстоювати власну думку, співпрацювати з іншими людьми.

Велику роль у роботі Учнівської Ради відіграє методична допомога з боку педагогічного колективу, співдружність дітей і дорослих, підбір вчителя – консультанта. Спільна діяльність педагогів та учнівського активу має і зворотну дію. Позитивним аспектом взаємодії педагогічного колективу та шкільного парламенту є також поліпшення морально-психологічого клімату у колективі школи, загальна атмосфера доброзичливості.

Учнівське самоврядування – не засіб звільнення учителів від педагогічних обов’язків і завантаження ними учнів. Це спроба розширити діапазону діяльності дорослих і дітей – членів єдиного колективу, можливостей для їхньої співдружності, творчого пошуку і ініціативи, засіб навчитися жити і працювати за законами демократичного суспільства.

Учнівська Рада тісно співпрацює з фізкультурно-просвітницькою організацією «Сокіл». Разом плануються спільні виховні заходи: бесіди, круглі столи, брейн-ринги, КВК, традиційні і обрядові свята, новорічні ранки, різноманітні конкурси: малюнків, пісень, віршів. Вже традиційними у школі є проведення Козацьких забав для учнів 5-9 класів та військово-спортивне свято до Дня захисника Вітчизни для учнів 10-11 класів.

Учнівська Рада ініціює зустрічі з медпрацівниками Меденицької лікарні, лікарі та медсестри проводять навчання з надання першої допомоги, а також проводять бесіди та лекції для учнів школи. Школа тісно співпрацює з церковними громадами при організації свят для громади селища ( Вечір-реквієм присвячений загиблим на Майдані, посвята фігури Божої Матері у школі, організація та проведення свята Меду).

Батьківський колекти школи є активним учасником шкільного життя. Велику увагу у школі відведено туристсько-краєзнавчій роботі. Батьки активно підтримують і беруть участь у організації екскурсій класними колективами. Учні школи вже протягом першого семестру побували в місті Львові, в селі Уріч у фортеці Тустань, туристична база Межиброди, в місті Велятино, наймолодші учні відвідали Дрогобицький театр та с.Нагуєвичі

Традицією школи стало проведення ряду свят:

- свято приурочене Дню вчителя (11 клас);

- флеш-моб до Дня миру (11 клас;

- свято музики (10 клас);

- предметні тижні;

- свято Миколая(для початкової школи, для учнів 5-11 класів);

- новорічні ранки з учнями молодших класів;

- бал-маскарад для старшокласників;

- свято Валентина;

- виховні заходи присвячені Т.Г.Шевченку.

- участь у всіх районних конкурсах («Сурми звитяги», сокільські вишколи).

За участю Учнівської Ради було розроблено ряд проектів:

1. Озеленення території школи;

2. Ми за чистоту у школі;

3. Осіння ярмарка.

Також організовуються зустрічі з працівниками різних служб (міліції, соціальних служб для молоді).

Самоврядування стосується способу життя та поведінки шкільного колективу в цілому і кожного члена зокрема. В умовах демократизації і гуманізації нашого суспільства – це величезна сила, спрямована на розвиток самостійності, ініціативи і взаємодопомоги, формування почуття господаря, який за все відповідає.

Кiлькiсть переглядiв: 3154

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.